20 Haziran 2010 Pazar

God is in the rain

Şimdi dışarıda, bu yaz gününün gecesinin üçünde (aşağıda bulunan saati editlemiyorum bu kez) şakır şakır yağmur yağıyor.

Yağmur yağıyor diye planlarını iptal edenleri anlamadım hiç. Çocukken bile anlayamazdım, büyüyünce iyiden iyiye anlayamadım. (Gitgide mala bağladığımı zannetmememe rağmen.) Hızlıca da olsa, yerinden kalkıp gitmek, planı geç de olsa yapmak. Denemek, ıslanmak. "İnanılmaz ıslanmıştım o gün!" diyebilmek.

İşte ikiye ayrım var yine.

Islanmamak için vazgeçenlerle; ıslanmayı göze alıp, hastalanmayı, aksırıp-öksürmeyi, gecikmeyi, beklemeyi ve belki biraz olsun bekletmeyi hayatına dahil edebilenler. Islanmayanlar da aslında ıslananlara özenip modern hayatın yepyeni etiketlerini yaftalayıveriyorlar. "Plansız", "spontane" gibi kelimeleri geçirip lügatlardan, kendi normallerini daha diri tutuyorlar, çünkü genel eğilim buna müsait. (Bu: gündemdeki her şeyin mikrodalgada ısıtılıverilmesi) Bir de ıslandığınız için "aptal" gibi görünüyorsunuz.

Ben ıslanmayı tercih ediyorum. Sırılsıklam. Boğulurcasına ıslandığım oldu, oluyor ve olacak. Kendimle ilgili en iyi bildiğim şey bu.

Sırılsıklam olmayı tercih ettiğim için herkesin de öyle olmasını beklemiyorum elbette. Ben de şemsiye taşıyorum, en nihayetinde.

Bir kez sırılsıklam oldunuz mu... Onun tadını aldınız mı... Tanrı'ya daha yakınsınız.
Zaten günlerdir bu loş oda fısır fısır. Günlerdir de orada-burada-şurada-onun yatağında-ötekinin kanepesinde hatta berikinin üstünde falan derken, odayı da, odadakileri de dinlemeyi unutmuşum. Sırılsıklam olma halimi ne kadar sevsem de, durup biraz dinlemeli.

Sırılsıklam olup, pişman olanlar ve artık tercih etmeyenler de olabilir. Ama ben sanırım inatçıyım bu konuda da. Tam ıslanmadınız o zaman siz. Ciddiyim.

Benim sırılsıklam olma tutumumun, karşımdaki kişi için bazen korkutucu olabileceği, ya da "yok ya, ben bu yağmurda çıkmam" dediği sekme anları da oluyor işte.

Artık hiç gücüm kalmadı, migren de sol ön taraftan büyük ustalıkla kemirmeye başladı.

Yağmur da çok azaldı hem.

Şimdi istesen de sırılsıklam olamazsın işte...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder